Sunday, December 28, 2008

Celcom 3G Lousy

                                                                Celcom 3G Donkey!!


Aku tengah hangin tahab gaban nei, coz whole week tak boleh excess internet smoothly, asyik2 dok semput manjang, macam siput Celcom 3G. Aku dah lodged few complaints about their lousy service kat Celcom Customer Service, sampai aku dah menyampah ler, bukan aper I've to wait at least 10 minutes baru dapat bercakap ngan customer service dia. Macam mana aku tak hangin biler dapat same anwer from they all, alasan paling popular Celcom Service Centre sering kasi kat aku:

  • "Kami dalam proses meningkatkan mutu perkhidmatan 3G service di kawasan anda".
  • "Kontraktor kami sedang menaiktaraf service perkhidmatan 3G".
  • "Gangguan berlaku di kawasan pusat Ibu Sawat berhampiran kawasan anda, pihak kami sedang berusaha memperbaiki kerosakan yang berlaku berhampiran kawasan anda".
Aku rasa menyesal pun ader biler terminate Streamyx dulu, which for me, after 3 years using their service, aku kasi AA rating ler. Aku start swift to Celcom 3G reason is for convinience, senang biler gi outstation or balik kampung. Tapi ku harapkan panas berpanjangan, tapi ribut taufan melanda sampai tumbang tiang 3G Celcom. 

Aku pakai 3G Celcom nei, biler Celcom ader buat special promotion for their Corporate Client, so aku interested ler biler tengok demo masa tu. So lepas tu aku discuss ngan darling aku, dia kata ok ler, so aku pun subscribe ler ngan Celcom. Aku kena maintain account 3G nei selama 2 tahun, if early termination, then I've to pay Celcom RM180. Aku dapat modem 3G tu pun tak sampai RM200, tu pasal dia imposed such contact term. Kalau kat Celcom Centre, pada masa tu aku pi survey, paling murah pakej yang Celcom kasi untuk public is about RM650.

Mula2 tu OK ler, semua cantik ajer. Tapi masuk bulan kedua dan seterusnya, service 3G nei dah semput2 ajer.  Tapi aku perasan ler, Celcom nei dah start improve its 3G service in last November 2008, masa tu laju giler ler gak. Tapi biler masuk bulan December 2008 nei, service dia dah semput2 balik dah.  

Biler dah semput tu, bayangkan nak buka gmail pun tak bleh. Apalah punya system huprak nei!!.

0 comments: