Saturday, July 5, 2008

Sponsorship

Aku frust giler dengan my ex-school, lately nei asyik2 nak minta sponsor. Nama ajer 'Sekolah Berasrama Penuh' tapi Pengetua haram bangang nak mampus. Aper2 pun dok asyik nak minta old boys sponsor. Sekali sekala, ok ler lagi, nei boleh kata biler ader ajer event, Pengetua start ler minta konco2 dia pegi anto dalam 'alumni yahoo group' request for sponsorship from Alumni. Stupid kan? By right what she's supposed to do, is to write an official request to Alumni not through e-mail.

A bit weird, banyak sangat request for sponsor made by the school. Sekolah aku nei dah sengkek sangat ker. I think there must be something wrong with their cash position, if not those sponsor issue nei won't come out. Yang aku hangin sangat tu bukan aper, bila dia orang anto budget statement, ader dalam budget 'duti tambang bas'. Setahu aku, sekolah aku ader 2 bijik coach bus (air-conditioned lagi) + minivan.

Aku pelik gak, biler rancang aktiviti bagi nak rak, belum aper lagi, dah nak minta sponsorship dah. Inilah mentaliti subsidy, yang aku rasa ade dalam kepala otak 'cikgu2 kat Malaysia' nei. BIler dapat sponsorship, OK TQ, tapi biler tak dapat aper yang diminta, mampus kena maki hamun rapat. Any sponsorship sepatutnya dibuat secara sukarela, bukannya dipaksa.

0 comments: