Sunday, December 14, 2008

Lama Menyepi....

Salam.....alamak...rupanya aku dah lama tak 'post' any update dalam blog aku nei....biler tengok balik biler last aku buat posting...rupa2 nya dah hampir 3 bulan aku dah 'menyepi'...

Aku realise naper aku dok 'menyepi' selama nei, why? 
  • Aku Malas Tahab Gaban
Aku pun tak tahu ler....naper ajer aku jadi 'MALAS' tahab gaban sejak due menjak nei...maybe dah pening sangat kot ngan kerja kat office...macam2 kerenah...so biler sampai kat umah ajer...after dinner...main gan 'BOGEMON' sampai ler aku tertido. So, macam tu ler routine aku time ari kerja. Tak tahu ler...biler balik umah tu...rasanya malas dah nak ngadap PC sebab sah sehari suntuk aku kat depan PC. Dah nak rabun rasanya. Tapi kadang2 tu stress jugak ler kat office....ader ajer problem need to sort-out within few hours, nei yang buat eden tension nei. Biler ler aku nak jadi 'boss besau' plak nei....takat 'boss kocik' nei, kena buat kerja jugak. Tu yang ponat tu.

Tapi biler aku time 'bertarung' dengan 'BOGEMON', so hilang ler rasa penat badan nei. Tambah pula kalau 'BOGEMON' dok tengok his favourate 'Pak Cik Ultraman'....terus bertukar menjadi 'BOGEMAN', nei combination 'BOGEMON' + 'ULTRMAN' dan yang nei lsah2 ganas lagi ler dari 'BOGEMON' version. So nak buat macam mana, hari2 aku kena 'belasah' ngan 'BOGEMON'.

P/s : Guess who's BOGEMON .....
  • Rabun Ayam
Aku kalau lama2 bertapa kat depan PC....says  after 1 hour in front of PC....sure mata aku jadi 'naga'. Macam orang isap ganja plak...dah ler mata sepet...merah2 plak. Kalau kena tahan ngan polis, sure sah kena cop 'mat pid' or 'mat bangla'.
  • Aku Tak Free
Kadang-kadang, jealous tul dengar wife aku dok citer kat office. Aku pun pelik gak, time office hour boleh chat2 ler plak. Siap berforum2 lagi tu. Aku memang tak faham tul ler, cara depa nei bekerja. Tapi pelik pun ader, sebab kawan2 dia tu bukan calang2 orang, ader yang lawyer ler, engineer ler, doctor ler, macam2 lagi ler yang boleh aku kategorikan sebagai golongan berjaya termasuk ler yang dok kerja HR, kalau sape2 yang kerja HR nei aku boleh percaya ler kalau depa nei, siap boleh chat and forum during office hour, sebab memang orang yang kerja HR, mostly tak banyak kerja...hahahaha. 

Aku dah banyak experience kerja dengan few companies, but I notice sape yang kerja HR, memang golongan yang aku anggap 'unproductive', banyak gebang but habuk pun tarak. Yer ler, sebab dok dealing with human beings, so kena ler pandai2 ular sana, ular sini.  Tapi aper pun, aku memang tak leh kerja HR, nanti bikin aku jadi lembab. 

0 comments: